Allmänt
Vem är vi?
Företaget ägs av Lotte och Kasper Lindgren, som är mor och son. Vi driver företaget från den lilla hamnstaden Glyngøre. Företaget är äkta danskt entreprenörskap, där vi gör allt vi kan för att du ska få den bästa servicen och de bästa produkterna.
Hur använder jag produkterna?
För varje produkt finns en bruksanvisning. Du hittar dem under fliken "Användning".
Vad ska jag göra när jag använder hårvitaminer?
Först och främst är det viktigt att du tar hand om ditt hår. Se till att du inte använder för mycket styling och värmebehandling. Använd både schampo och balsam, och eventuellt en hårkur. Det är mycket svårt att dra full nytta av vitaminerna om du inte tar hand om ditt hår. Det är därför vi rekommenderar detta så att du kan få de bästa resultaten.
Vem kan använda hårvitaminer?
Hårvitaminerna kan användas av alla som vill bibehålla normalt hår. Om du tar någon annan medicin, eller om du är gravid, ammar eller är under 11 år, bör du rådgöra med din läkare före användning.
Hur länge behöver jag använda hårvitaminer för att uppnå ett resultat?
Vi rekommenderar 3 månaders konsumtion för att se den fulla effekten av vitaminerna.
Kan jag ta hårvitaminer när jag är gravid eller ammar?
Hårvitaminerna innehåller inga ingredienser som inte rekommenderas under graviditet eller amning. Som med alla livsmedel och kosttillskott rekommenderar vi dock att du rådfrågar din läkare före användning.
När ska jag använda hårvitaminer?
Vi rekommenderar att du tar den rekommenderade dagliga dosen (2 tabletter) vid samma tillfälle. Det gör det lättare att komma ihåg. Det är ingen skillnad på vilken tid på dagen du tar dem. Överskrid inte den rekommenderade dagliga dosen.
Vad händer om jag slutar använda hårvitaminer?
Du kan alltid välja att sluta använda hårvitaminer. Vissa kommer att uppleva att effekten upphör, andra kommer att kunna bibehålla resultaten. Det varierar mycket från person till person.
När kommer jag att se en effekt av hårvitaminer?
Resultaten varierar från person till person. Vissa kommer att uppleva en effekt redan efter 1 månads användning, andra kommer att uppleva den först efter 3 månader. De flesta kunder upplever en effekt efter ca 3 månaders användning, vilket vi också rekommenderar.
Kan jag ta andra kosttillskott tillsammans med hårvitaminer?
Detta beror mycket på vilka kosttillskott du tar utöver detta. Du kan till exempel fortfarande ta fiskoljor eller magnesium utan problem. Vi rekommenderar dock att du inte använder multivitaminer när du tar hårvitaminer. Detta beror på att du kan få en överdriven dos av vissa fettlösliga vitaminer, vilket kan orsaka milda biverkningar. Om du är osäker rekommenderar vi alltid att du pratar med din läkare.
Finns det några biverkningar av att använda hårvitaminer?
Hårvitaminerna är ett kosttillskott utan artificiella smak- och färgämnen. Det finns inga kända biverkningar av att använda hårvitaminer. Hårvitaminerna är också veganska och fria från gluten och laktos. Vi rekommenderar dock att du alltid kontrollerar ingrediensförteckningen för att se om det finns några ingredienser som du är intolerant eller allergisk mot.
Kommer hårvitaminer att påverka annat kroppshår?
Ingredienserna i hårvitaminerna är noggrant utvalda för att säkerställa att du får den bästa produkten. Din kroppsbehåring bestäms till stor del av gener och hormoner. Därför kommer våra kosttillskott inte att ge dig mer hår än där det är genetiskt och hormonellt bestämt. Några få personer upplever något tjockare hår någon annanstans på kroppen. Det är dock främst på huvudet som du kommer att uppleva en skillnad.
Har jag en annan fråga?
Vi älskar att hjälpa våra kunder, vänligen kontakta Lotte eller Nanna via e-post eller telefon.
Beställningar
Vem levererar min beställning?
Vi använder Bring och Instabox för våra leveranser. När du väljer leveranssätt vid beställning accepterar du samtidigt fraktbolagets krav och villkor för pakethantering. Läs mer om dessa på fraktbolagens egna hemsidor. Vi erbjuder leverans till Bring och Instabox. Vid köp för 499 SEK eller mer erbjuder vi fri leverans till paketshopar.
När tar vi ut pengarna?
Pengarna dras från ditt konto när din vara har skickats. När detta sker får du ett e-postmeddelande med en spårningslänk där du kan hitta all information om ditt paket.
Hur vet jag att min beställning har gått igenom?
Din beställning har behandlats korrekt när du får en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen innehåller ditt ordernummer och dina kontaktuppgifter. Den skickas till den e-postadress som du angav vid beställningen. Om du inte får din orderbekräftelse inom en kort tid efter att du lagt din beställning, kontrollera ditt skräppostfilter eller din mapp för oönskad e-post, annonser eller kampanjer. Det är där orderbekräftelsen kan finnas gömd. Kan du fortfarande inte hitta orderbekräftelsen? Kontakta då Lotte via e-post eller telefon +45 81958981. Kom ihåg att ange namn, e-postadress och telefonnummer. Det kan ofta hända att ett skrivfel eller något annat gör att orderbekräftelsen inte kunde skickas. Lotte är alltid redo att hjälpa dig.
Vilka betalningsalternativ har ni?
Du kan använda följande betalningsalternativ: Klarna, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro
Kan jag göra ändringar i min beställning när den har gått igenom?
Om du vill ändra din beställning, vänligen kontakta Lotte så snart som möjligt via e-post eller telefon +45 42233986. Om paketet redan har skickats kan vi tyvärr inte ändra beställningen. Om du är osäker, vänligen kontakta Lotte så hittar vi en bra lösning.
Vad är er returpolicy?
Vi erbjuder dig 14 dagars ångerrätt. Det innebär att du från och med leveransdatumet kan ångra ditt köp och returnera ditt paket med oöppnade och oanvända produkter till oss. Vid retur återbetalas inte eventuella leveranskostnader.
Vad är status för min beställning?
Du bör ha fått ett e-postmeddelande som bekräftar din beställning. Därefter kommer du att få ett e-postmeddelande när din beställning är packad med ett spårningsnummer. Om du inte har fått något, vänligen kontakta Lotte eller Nanna via e-post eller telefon.
Kan jag avbryta min beställning?
Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta Nanna eller Lotte så snart som möjligt via e-post eller telefon
Jag har angett fel namn/adress eller vill ändra leveransuppgifter
Om du vill ändra din leveransinformation eller om du har angett ofullständig leveransinformation, vänligen kontakta oss så snart som möjligt. Ange bara ditt ordernummer och den korrekta informationen, och om ordern ännu inte har skrivits ut och packats kan vi rätta till felet så snart som möjligt och skicka din order till dig.
Min vara gick sönder under transporten vid ankomsten.
Om varan är trasig vid ankomsten skriver du bara till oss när du har konstaterat felet så ersätter vi den.
Hur fungerar din nöjdhetsgaranti?
Det är egentligen ganska enkelt, från det att du gör din beställning till 30 dagar senare, kan du prova produkten och om du inte är nöjd, får du pengarna tillbaka. Du kan läsa mer information här https://yuaiahaircare.se/pages/nojdhetsgaranti
Prenumeration
Hur fungerar en prenumeration?
Vår prenumerationsklubb fungerar så att du sparar 10% fast på alla dina prenumerationsprodukter. Dessutom får du ett antal förmåner som du hittar här. Prenumerationen kostar inget extra och du kan enkelt och smidigt säga upp din prenumeration igen.
Vilka är de allmänna villkoren?
Du kan läsa alla våra prenumerationsvillkor här eller under prenumerationsvillkor längst ner på sidan.
Jag kan inte lösa det, hur går jag vidare?
Om du inte kommer på hur du skapar en prenumeration eller har frågor om det, är du mer än välkommen att skriva eller ringa till Lotte och Nanna. Vi är alltid redo att hjälpa dig.
Hur kommer min prenumerationsorder att levereras?
Alla abonnemangsbeställningar över 249 kr i värde levereras kostnadsfritt till närmaste Bring postombud . Du får ett SMS och e-post med information.
Är jag bunden till något?
Nej, du kan alltid avsluta eller pausa din prenumeration i din kundprofil
Hur ser jag min prenumeration?
När du skapade din prenumeration fick du ett e-postmeddelande med en länk. Om du klickar på denna länk kommer du till din prenumerationsprofil, där du kan ändra leveransintervallet, pausa eller avbryta din prenumeration.
Hur pausar eller avslutar jag min prenumeration?
När du skapade din prenumeration fick du ett e-postmeddelande med en länk. Om du klickar på länken kommer du till din prenumerationsprofil, där du kan ändra leveransintervall, pausa eller avbryta din prenumeration
Vad är prenumerationsklubben?
Det är vår prenumerationsklubb, bara för prenumeranter. Här får du en rad fina förmåner och blir en del av vår Facebook-grupp.
Vad betalar jag i frakt för en prenumeration?
Alla prenumerationsbeställningar över 199 SEK är kostnadsfria. Alla beställningar under detta belopp har en fraktavgift på endast 39 SEK.
Var levereras mina prenumerationsbeställningar?
Din prenumerationsorder kommer att levereras till närmaste Bring postombud.
Jag behöver hjälp, vad ska jag göra?
Kontakta Lotte eller Nanna om du har några frågor eller problem angående prenumerationer. Vi är alltid redo att hjälpa till.
Kan jag pausa eller stoppa återkommande leveranser?
Ja, du kan ändra, pausa eller stoppa leveransintervaller via den länk som skickats till dig i ditt e-postmeddelande. Om du upplever några problem är du välkommen att kontakta oss