Allmän information
Yuaia Haircare ApS
CVR-nr. 42287520
Adress: Elmevej 16, 7870 Roslev, Danmark
Mejladress: info@yuaiahaircare.se
Telefonnummer: +45 42233986
Du har möjlighet att få utvalda produkter levererade automatiskt och kontinuerligt på prenumerationsbasis hos Yuaia Haircare ApS. Att skapa ett abonnemang är helt gratis, och du får fast 10% rabatt på alla prenumerationsprodukter. Att köpa produkter på prenumeration är alltid valfritt, och du kommer inte att registreras utan att välja det själv. Alla produkter kan köpas som engångsköp som standard. Abonnemanget är en tilläggstjänst som vi erbjuder, och det går även att kombinera ett köp med både prenumerations- och icke-prenumerationsprodukter.
Så här fungerar prenumerationen:
Hitta de produkter du vill prenumerera på (det framgår tydligt på hemsidan vilka produkter
som kan prenumereras på)
Välj hur ofta du vill ha produkterna levererade
Lägg produkterna i varukorgen och betala för ditt köp som vanligt
Yuaia Haircare accepterar betalning med Klarna, VISA, VISA Electron, Mastercard och JCB. Vi tar inga kortavgifter. Betalningen dras först från ditt konto när varan skickas.
Alla belopp är i SEK, svenska kroner och är inkl. MOMS.
Yuaia Haircare använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det betyder att din information inte kan läsas.
Vi tar inga kortavgifter.
Leverans sker med Bring och Instabox
Postombud kostar 39 kr.
Hemleverans kostar 99 kr.
Paketet levereras i hela Sverige
Leveranstiden blir 1-3 dagar.
Paketen levereras över hela Sverige.
Det finns ingen bindning för prenumerationen och du kan enkelt gå in när som helst och avbryta prenumerationen eller pausa din prenumeration igen via din inloggning. Om det uppstår problem med detta kan du alltid kontakta oss på info@yuaiahaircare.se
Abonnemanget kan sägas upp när som helst. Om nästa beställning skickas när avbokningen tas emot måste betalning erläggas för denna beställning och prenumerationen stängs omedelbart därefter.
Beställningar skickas 1-2 dagar efter att prenumerationen tecknats.
Du kan enkelt och enkelt säga upp din prenumeration på vår hemsida via din inloggning, annars kan du alltid skriva till oss på info@yuaiahaircare.se så sköter vi detta.
Förmåner relaterade till prenumerationen avsägs vid uppsägning eller paus av prenumerationen.
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Det är viktigt att du bifogar en lapp eller annan handling med ordernummer och orsak till returen så att vi kan behandla din retur.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då vi gjorde avtalet.[i]
Fristen innebär att du har 14 dagar på dig från avtalets datum att meddela oss att du vill säga upp dig. Du kan skicka ett mail till info@yuaiahaircare.se eller använda standardformuläret för avbokning som du hittar längst ner i villkoren.
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.
Du måste själv betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten.
Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka.
Om du har gett ditt samtycke till att leveransen startar, och om du ändå vill ångra dig, måste du vara medveten om att vi tar ut en rimlig betalning för den del av prenumerationen som redan har levererats[ii].
Vi återbetalar beloppet till dig utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från den dag då vi fått besked om att du vill säga upp avtalet. Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.
Om du inte är nöjd med prenumerationen kan du kontakta oss på info@yuaiahaircare.se
Köplagens felregler gäller inte för abonnemang.
Om du har 3 års reklamationsrätt enligt reglerna i köplagen beror alltså på vad som ska levereras enligt abonnemangsavtalet:
Vid leverans av varor har du rätt att klaga i 24 månader. Kontakta oss innan du skickar varan.
Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.
Du måste annonsera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du gör en reklamation inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att komma i rätt tid.
Du kan när som helst återkalla ditt tillstånd för oss att dra av ett belopp från ditt kort.
Du kan även invända mot "obehöriga debiteringar" till din kortleverantör, dock senast 8 veckor efter debiteringen, om inte annat framgår av ditt avtal med kortleverantören.