Handelsvillkor

Allmän information

Elmevej 16

7870 Roslev, Danmark

CVR nr./Org nr.: 42287520

Aktiebolag: Yuaia Haircare ApS

När du handlar på yuaiahaircare.se handlar du med Yuaia Haircare ApS

Yuaia Haircare ApS är ett aktiebolag som säljer hårvård, kosttillskott, borstar med mera. Villkor gäller för konsumentköp via yuaiahaircare.se. För B2B-köp gäller andra avtalsvillkor som avtalas separat. Vill du veta mer om B2B-möjligheter kan du kontakta oss här info@yuaiahaircare.se

 

1. Beställningar

1.1 Beställningsvillkor

När du gör en beställning på yuaiahaircare.se skickar vi dig en elektronisk bekräftelse via e-post. Relevant information om ditt köp kommer att visas här. Orderbekräftelsen kommer att vara ett bevis på att vi mottagit din beställning samtidigt som vi har ingått ett bindande avtal. Vi förbehåller oss rätten att ändra eller annullera beställningen om informationen du har lämnat är felaktig.

1.2 Felaktig information i beställning

Om du i samband med beställningen har lämnat ofullständiga eller felaktiga uppgifter (t.ex. leveransadress eller e-post), vänligen kontakta oss så snart som möjligt på info@yuaiahaircare.se. Så ser vi till att få din beställning korrigerad i systemet.

Om felaktiga uppgifter har angetts och inte kan rättas i tid, varpå paketet skickas till en felaktig adress, är detta ditt eget ansvar. Yuaia Haircare ersätter inte paket som skickas till felaktiga adresser och står inte för kostnaden för att skicka paketet till en ny adress (t.ex. betalning av porto eller nya leveranskostnader) på grund av felaktig information vid beställning.

 

2. Betalningsvillkor

Yuaia Haircare accepterar betalning via Klarna, VISA, VISA Electron, Mastercard. Vi tar inga kortavgifter. Betalningen dras först från ditt konto när varan skickas.

Alla belopp är i svenska kronor och inkluderar MOMS.

Yuaia Haircare använder en autentiserad betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL-protokollet (Secure Socket Layer). Det betyder att dina uppgifter krypteras och endast kan läsas av oss och ingen annan.

Betalning dras när paketet har skickats från vårt lager.

2.1 Klarna

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Klarna Direkt, betala direkt eller med Swish 
Betala inom 30 dagar: Betalningstid är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betalning inom 30 dagar hittar du här.


Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/36 av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de godkända villkoren i. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation kan du läsa här.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar att du läser vår Integritets-och cookiepolicy här.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

2.1.1 Villkor för Klarna som betalningsmetod

Notera att Klarna inte godkänner ”annan leveransadress” på beställningar utan det går endast att leverera till köparens folkbokföringsadress.

Klarna erbjuder ett Köparskydd, vilket bland annat innebär att du som konsument inte behöver betala för dina beställda varor förrän du har mottagit dem, samt att Klarna assisterar dig med problem som relaterar till ditt köp.

2.1.2 Kostnader och avgifter

Klarna tar ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60,00 kr tillkommer en påminnelseavgift på 29,00 kr och om du har handlat för 60,00 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

2.1.3 Kreditprövning och personuppgiftsbehandling

När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-post. Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Klarna behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. De kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om denna delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta Klarna med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, Dataskyddsinformationen. 

3. Leveransvillkor

3.1 Leveransleverantörer

Yuaia Haircare levererar på vardagar och beställningar genomförda före kl. 12.00 skickas samma dag.

Vi leverar med Bring och Instabox

Postombud kostar 39 kr.

Hemleverans kostar 99 kr.

Leveranstiden är 2-4 dagar.

Vi erbjuder gratis leverans av postombud vid köp över 449 SEK med Bring och Instabox.

Övriga leveransleverantörer och paketpriser vid köp över 449 SEK visas i leveransöversikten i kassan.

Vi levererar i hela Sverige, förutom öar utanför fastlandet.

3.2 Leveranstider

Yuaia Haircare ApS packar beställningar varje dag året runt och oftast skickas din beställning samma dag om du beställer före kl. 12:00. Leveranstiden beror på vald leveransmetod och leverantör (se avsnitt 3.1 ovan för de olika alternativen). Ofta är leveranstiden mellan 2 till 4 dagar.

Yuaia Haircare ApS kommer att informera dig via angiven e-postadress när din beställning kommer att skickas, samt ge en beräknad leveranstid. Observera att beräknade leveranstider endast är vägledande och kan variera under hektiska perioder.

Om du beställer flera produkter skickas hela din beställning normalt tillsammans. Om så är fallet, kommer produkten med längst leveranstid att avgöra den totala leveranstiden för din beställning.

Observera att längre leveranstider kan förekomma när du förbeställer produkter som är slutsålda. Om du lägger en beställning på förbeställda varor kan du se det förväntade leverans- eller leveransdatumet på den relevanta produktsidan.

Om postombudet du valt är full kommer din beställning att levereras till en närliggande postombud. 

 

4. Prenumerationsvillkor

Allmän information

Yuaia Haircare ApS

CVR-nr/Org. nr.: 42287520

Adress: Elmevej 16, 7870 Roslev, Danmark

Mejladress: info@yuaiahaircare.se

Telefonnummer: +4527229006

 

4.1 Köp av produkter på prenumeration hos Yuaia Haircare ApS

Du har möjlighet att få utvalda produkter levererade automatiskt och kontinuerligt på prenumerationsbasis hos Yuaia Haircare ApS. Att skapa ett abonnemang är helt gratis och du får 10% fast rabatt på alla prenumerationsprodukter. Att köpa produkter på prenumeration är valfritt och du kommer inte att registreras utan att ha valt det själv. Engångsköp är standarden för alla våra produkter och abonnemang är en tilläggstjänst som vi erbjuder. Det går även att kombinera ett köp med både prenumerations- och icke-prenumerationsprodukter.

 

  • Fördelar med ett abonnemang:
  • 10% fast rabatt på alla prenumerationsprodukter
  • Automatisk och kontinuerlig leverans av dina prenumerationsprodukter, så att ditt lager aldrig tar slut
  • Ingen bindningstid, så att du alltid kan säga upp prenumerationen
  • Inga oväntade avgifter
  • Enkel självbetjäning om du vill göra ändringar i ditt abonnemang

Så här fungerar prenumerationen:

Hitta de produkter du vill prenumerera på (det framgår tydligt på hemsidan vilka produkter som kan prenumereras på)

Välj hur ofta du vill ha produkterna levererade

Lägg produkterna i varukorgen och betala för ditt köp som vanligt

4.2 Betalning

Yuaia Haircare accepterar betalning med Klarna, VISA, VISA Electron, Mastercard. Vi tar inga kortavgifter. Betalningen dras först från ditt konto när varan skickas.

Alla belopp är i SEK, svenska kroner och är inkl. MOMS.

Yuaia Haircare använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det betyder att dina uppgifter krypteras och endast kan läsas av oss och ingen annan.

Vi tar inga kortavgifter.

 

4.3 Leverans

Yuaia Haircare levererar på vardagar, med beställningar genomförda före kl. 12.00

Vi leverar med Bring och Instabox

Postombud kostar 39 kr.

Hemleverans kostar 99 kr.

Leveranstiden är 2-4 dagar.

Vi erbjuder gratis leverans av postombud vid köp över 449 SEK med Bring och Instabox.

Övriga leveransleverantörer och paketpriser vid köp över 449 SEK visas i leveransöversikten i kassan.

Vi levererar i hela Sverige, förutom öar utanför fastlandet.

 

4.4 Bindningstid

Vi har ingen bindningstid för prenumerationen och du kan enkelt gå in när som helst och avbryta eller pausa din prenumeration genom att logga in på din användare. Om det uppstår problem med detta kan du alltid kontakta oss på info@yuaiahaircare.se

 

4.5 Säga upp abonnemang

Abonnemanget kan sägas upp när som helst. Om nästa beställning redan har skickats när uppsägningen genomförs, måste betalning erläggas för denna beställning och prenumerationen avslutas omedelbart därefter.

Beställningar skickas 1-2 dagar efter att prenumerationen tecknats.

Du kan enkelt säga upp din prenumeration på vår hemsida genom att logga in på din användare. Du kan även skriva till oss på info@yuaiahaircare.se om du vill pausa eller säga upp ditt abonnemang. 

Utebliven betalning räknas inte som uppsägning av abonnemang. Vänligen avsluta din prenumeration via din användare eller kontakta oss. 

14 dagars retur gäller på abonnemang. Du kan läsa mer om vår ångerrätt i sektion 4.7 Ångerrätt.

 

4.6 Särskilda villkor

Förmåner relaterade till prenumerationen avsägs vid uppsägning eller paus av prenumerationen, t ex 10% fast rabatt på abonnemangsprodukter.

 

4.7 Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Det är viktigt att du bifogar en ångerblankett eller returetikett med ordernummer och orsak till returen så att vi kan behandla din retur.

Ångerrätten gäller i 14 dagar efter den dag du tog emot eller hämtade ut varan.[i]

Ångerrätten innebär att du har 14 dagar på dig från det datumet du mottog varan att meddela oss om att du vill returnera din order.  Du kan skicka ett mail till info@yuaiahaircare.se eller använda ångerblanketten för returer som du hittar längst ned i villkoren.

Vi rekommenderar att du använder vår egen ångerblankett (som du hittar längst ned på sidan), men du kan även använda Konsumentverkets standard ångerblankett som du hittar här.

 

4.8 Returer

När du har meddelat oss om att du vill returnera ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.

Du måste själv betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten.

4.8.1 Varans skick när du skickar tillbaka den

Om varan har förlorat värde i följd av att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen. Hur mycket du får tillbaka beror på varans kommersiella värde och i vissa fall kan det innebära att du endast får tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.

Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.

4.9 Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du i utgångspunkt pengarna tillbaka. Om varans värde har minskat, drar vi av det belopp som du är skyldig att betala. Var särskilt uppmärksam på hygienprodukter som förlorar allt sitt värde när de används.

Vi återbetalar allt, exklusive leveranskostnader inom 14 dagar från den dag då vi har informerats om att du vill returnera din order.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet så länge vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla inne betalningen fram till att vi har mottagit varan, såvida du inte skickar oss ett returbevis.

Varan ska returneras till:

Yuaia Hårvård ApS

Elmevej 16, 7870 Roslev, Danmark

info@yuaiahaircare.se

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen. Vi tar inte emot produkter som returneras mot efterkrav eller postförskott.

Vi drar också av 70 SEK från återbetalningsbeloppet om varan redan har skickats och paketet returneras till oss.

Du kan också ångra ditt köp genom att meddela oss och lämna in det personligen till ovanstående adress.

 

4.10 Fel på abonnemanget

Om du inte är nöjd med abonnemanget kan du kontakta oss på info@yuaiahaircare.se

Köplagens felregler gäller inte för abonnemang.

 

4.11 Leverans av varor

Vid leverans av varor har du rätt att klaga i 3 år. Vänligen kontakta oss innan du skickar varan.

Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, allt beroende på den specifika situationen.

Du måste meddela inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du gör en reklamation inom två månader efter att felet upptäckts räknas det som inom skälig tid.

4.12 Direktdebiteringar på ditt kort

Du kan när som helst återkalla ditt samtycke för oss att dra av ett belopp från ditt kort.

 

5. Reklamationsrätt

Konsumentköplagen gäller för varuköp.

När du handlar hos oss som konsument har du reklamationsrätt i tre år. Om din reklamation är berättigad betyder det att du antingen kan få varan reparerad eller utbytt.

Du kan också få pengarna tillbaka eller avdrag på priset, allt beroende på den specifika situationen.

Situationer där du kan använda dig av rätten till reklamation:

  • Om produkten inte ser ut som förväntat eller har betydande defekter jämfört med vad som beskrivs
  • Produkten har försämrats - Hållbarheten har inte varit tillräcklig.
  • Produkten är skadad vid mottagandet.
  • Du har fått fel produkt.

Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du har upptäckt felet. En reklamation som görs inom två månader efter att felet har upptäckts anses alltid vara gjord inom skälig tid.

Observera att reklamationsrätten inte gäller för fel eller skador som orsakats av felaktig användning av varan.

En reklamationsförfrågan görs genom att skicka ett mejl till oss på info@yuaiahaircare.se där du anger ordernummer, beskriver problemet/felet samt bifogar ett par bilder som visar problemet/felet.

Om reklamationen är berättigad kommer du tillsammans med vår kundservice fram till vilken lösning som passar din situation, dvs. om det är fråga om en reparation, en ny vara eller en återbetalning.

Vid godkänd reklamation återbetalas du via samma betalningssätt som användes vid köpet. Om extra kostnader tillkommit i samband med godkänd reklamation, så som fraktavgift, återbetalas även detta mot kvitto. Vid en godkänd reklamation står vi alltså för alla kostnader inklusive frakt.

Observera: Vi löser inte ut returer eller reklamationer som returneras mot postförskott eller efterkrav.

En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden Box 174

101 23 Stockholm

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr


Returadress vid reklamation:

Att: Reklamation
Yuaia Haircare ApS

Elmevej16, 7870 Roslev
Danmark

 

6. Ångerrätt, retur och byte

6.1 Ångerrätt

Konsumenter har 14 dagars full ångerrätt på varor köpta av oss.

Perioden räknas från den dag du tar emot beställningen. Har du beställt flera olika varor i en beställning, där de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du mottar den sista varan.

Returkostnader är ditt eget ansvar.

Returer och byten ska meddelas till oss senast 14 dagar efter mottagandet och skickas tillbaka till oss senast 14 dagar efter att du mottog varan. 

Om du ångrar köpet eller vill byta en produkt ska produkten returneras till följande adress:

Yuaia Haircare ApS

Elmevej 16

7870 Roslev

Danmark

Ångerrätten ska meddelas senast 14 dagar efter mottagandet genom att maila oss på info@yaiahaircare.se eller via ångerblanketten som du hittar längst ned i handelsvillkoren. I meddelandet måste du tydligt formulera att du vill utnyttja din ångerrätt.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.

6.2 Hävning av del av köpet

Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en och samma beställning.

Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.

6.3 Retur

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Det är viktigt att du bifogar en returetikett eller annan handling med ordernummer och orsak till returen så att vi kan behandla ditt ärende.

Du måste själv betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten.

Om du inte hämtar ut ditt paket och paketet returneras via samma utlämningsställe/postombudet tar vi en returavgift på 99 SEK.

6.4 Ingen ångerrätt

Dessa avtal kan inte hävas:

Leverans av förseglade varor som inte är lämpliga för retur av hälsoskydds- eller hygienskäl och där förseglingen har brutits efter leverans. Detta gäller hygieniska och ätbara produkter som kosttillskott, schampo, balsam och andra hårvårdsprodukter där förseglingen har brutits.

Produkter som inte är brutna eller har något hälsoskydd eller hygieniska överväganden kan returneras med hjälp av ångerrätten.

Vid normal ångerrätt betalar du själv för returportot. Du kan begära en returetikett som du betalar själv via vår kundtjänst.

 

6.5 Varans skick när du skickar tillbaka den

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Med andra ord – du kan prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik.

Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde. I vissa fall kan detta innebära att du endast kan få tillbaka fraktkostnaderna.

För att få tillbaka hela köpesumman får du inte använda produkten mer än vad du kan göra i en fysisk butik. Du kan testa produkten, men inte använda den. 

Vid icke levererade varor, vänligen kontakta oss. Här återbetalas köpesumman och leveranskostnader, minus det porto som vi debiteras av fraktbolaget för returförsändelsen.

 

6.6 Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är värdeminskad drar vi av det belopp som du är skyldig att betala. Var särskilt uppmärksam på hygienprodukter som förlorar allt sitt värde så fort de används.

Vi återbetalar allt, exklusive leveranskostnader inom 14 dagar från den dag då vi har informerats om att du vill returnera din order.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit varan, såvida du inte skickar oss ett returbevis.

Varan ska returneras till:

Yuaia Hårvård ApS

Elmevej 16, 7870 Roslev, Danmark

info@yuaiahaircare.se

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen. Vi tar inte emot produkter som returneras mot efterkrav eller postförskott.

Vi drar också av 70 SEK från återbetalningsbeloppet om varan redan har skickats och paketet returneras till oss.

Du kan också ångra ditt köp genom att meddela oss detta och lämna in det personligen till ovanstående adress.

 

7. Klagorätt

7.1 Villkor för reklamationer

Köplagens bestämmelser om reklamation och fel gäller vid köp av produkter som görs genom www.yuaiahaircare.se.

Enligt köplagen har du 3 års reklamationsrätt från mottagandet av produkten.

Du hittar vår reklamationspolicy ovan.

 

7.2 Hur man returnerar en produkt

Om du vill returnera en produkt ska du kontakta info@yuaiacare.se. Skicka oss ditt ordernummer, en bild på produkten tillsammans med en beskrivning av felet. Vi tar ett beslut om varan kan returneras utifrån den information du skickar till oss.

Om vi ​​behöver undersöka produkten ytterligare måste du skicka tillbaka den till oss där du betalar för returkostnaderna i första hand. Om reklamationen därefter godkänns får du ersättning för kostnaderna för att returnera den defekta produkten (inom rimliga gränser). Du måste behålla ett kvitto på kostnaden för att returnera produkten/erna för att vi ska kunna ersätta kostnaden. 

Om ditt klagomål inte godkänns skickar vi tillbaka produkten till dig och du kommer inte att återbetalas för frakten du betalade i samband med ditt reklamation.

Vi rekommenderar att skicka din order i samma förpackning eller tillhörande emballage. Skicka till följande adress:

Yuaia Haircare ApS

Elmevej 16

7870 Roslev, Danmark

 

8. 30 dagars nöjdhetsgaranti

Är du inte nöjd?

Vår största strävan är att hjälpa dig att få håret du drömmer om. Vi tror på våra produkter och är stolta över deras kvalitet. Om du inte är nöjd med din upplevelse av våra produkter erbjuder vi en 30-dagars nöjdhetsgaranti. Det innebär att om du till exempel inte gillar smaken av våra hårvitaminer, inte gillar doften av ett schampo eller helt enkelt inte tycker att produkten lever upp till dina förväntningar, ger vi dig full återbetalning (exklusive leveranskostnader på 70 SEK om du har fått fri frakt).

Hur utnyttjar jag nöjdhetsgarantin? 

  • Skriv ut och fyll i ångerblanketten
  • Hjälp oss att bli bättre. Din åsikt och feedback är otroligt viktig för oss! Därför ber vi dig att skriva ut och fylla i vårt ångerblankett och bifoga det med den eller de produkter du vill returnera. Ladda ner formuläret här.

  • Skicka tillbaka paketet
  • Om du vill utnyttja vår 30-dagars nöjdhetsgaranti måste du returnera produkten inom 30 dagar från inköpsdatumet. Du ansvarar själv för returkostnaderna och paketet måste skickas till följande adress:

    Yuaia Haircare ApS. 

    Elmevej 16, 7870 Roslev

    Danmark

    Observera att vi inte mottar returer skickade till postombud. Vi rekommenderar också att du använder en fraktmetod som inkluderar en spårningslänk eftersom vi inte återbetalar produkter som försvinner under transporten.

    Vänligen notera

    Vår 30-dagars nöjdhetsgaranti gäller endast köp på yuaiahaircare.se och gäller inte om du köper via återförsäljare.

    Vid köp av produkter med en gratis gåva måste den gratis gåvan också returneras, annars dras beloppet för gåvan av från det återbetalade beloppet.

    Behöver du hjälp?

    Om du behöver hjälp med nöjdhetsgarantin eller att returnera produkter, tveka inte att kontakta oss! 

    Skriv till oss på: info@yuaiahaircare.se

    Så hjälper vi dig så snabbt som möjligt!

     

    9. Överklagande alternativ

    Om du som konsument vill klaga på ditt köp ska du kontakta Nanna på info@yuaiahaircare.se

    Om vi ​​inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:

    ARN

    Ruta 174

    101 23 Stockholm

    https://arn.se/

    Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du skicka in ditt klagomål till EU-kommissionens klagomålsplattform online.

    Du hittar online plattformen här: https://ec.europa.eu/consumers/odr

     

    Om du lämnar in ett klagomål via plattformen ska du ange vår e-postadress: info@yuaiahaircare.se

    10. Behandling av personuppgifter

    Vi behöver följande information när du handlar hos oss:

    Namn, adress, telefonnr. och e-postadress.

    Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig.

    Personuppgifterna registreras hos Yuaia Haircare och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

    Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.

    Vi samarbetar endast med databehandlare inom EU eller i länder som kan säkra och ge din information tillräckligt skydd.

    Personuppgiftsansvarig på www.yuaiahaircare.se är Yuaia Haircare ApS

    Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.

    Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: info@yuaiahaircare.se

     

    11. Ändringar av villkor

    Våra villkor uppdaterades senast den 8 april 2024. Vi förbehåller oss rätten att kontinuerligt uppdatera våra villkor. Om det sker ändringar i villkoren som inte är till fördel för konsumenterna kommer vi att meddela dem i enlighet med lagens krav.

     

    Här hittar du vår ångerblankett.

     

    Handelsvillkoren uppdaterades senast den 15.10.2024