Handelsvillkor
Handelsvillkor
Allmän information
Elmevej 16
7870 Roslev, Danmark
CVR: 42287520
Aktiebolag: Yuaia Haircare ApS
När du handlar på yuaiahaircare.se handlar du med Yuaia Haircare ApS
Yuaia Haircare ApS är ett aktiebolag som säljer hårvård, kosttillskott, borstar med mera. Villkor gäller för konsumentköp via yuaiahaircare.se. För B2B-köp gäller andra avtalsvillkor som avtalas separat. Vill du veta mer om B2B-möjligheter kan du kontakta oss här info@yuaiahaircare.se
1. Beställningsinlämning
1.1 Beställningsvillkor
När du gör en beställning på yuaiahaircare.se skickar vi dig en elektronisk bekräftelse via e-post. Relevant information om ditt köp kommer att visas här. Orderbekräftelsen kommer att vara ett bevis på att vi mottagit din beställning samtidigt som vi har ingått ett bindande avtal. Vi förbehåller oss rätten att ändra eller annullera beställningen om informationen du har lämnat är felaktig.
1.2 Felaktig information i ordning
Om du i samband med beställningen har lämnat ofullständiga eller felaktiga uppgifter (t.ex. leveransadress eller e-post), vänligen kontakta oss så snart som möjligt på info@yuaiahaircare.se. Då kan vi få din beställning korrigerad och den kan komma igång.
Om felaktiga uppgifter har angetts och dessa inte kan rättas i tid, så att paketet därför skickas till en felaktig adress, är detta dock ditt eget ansvar. Yuaia Haircare ersätter inte paket som skickas till felaktiga adresser och står inte för kostnaden för att skicka om paket (t.ex. betalning av porto eller nya leveranskostnader) på grund av felaktig information vid beställning.
2. Betalningsvillkor
Yuaia Haircare accepterar betalning med Klarna, VISA, VISA Electron, Mastercard och JCB. Vi tar inga kortavgifter. Betalningen dras först från ditt konto när varan skickas.
Alla belopp är i svenska kronor och inkluderar MOMS.
Yuaia Haircare använder en autentiserad betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL-protokollet (Secure Socket Layer). Det betyder att vi inte kan läsa din information.
Betalning dras när paketet har skickats från vårt lager
3. Leveransvillkor
3.1 Leveransleverantörer
Leverans i Sverige
Yuaia Haircare levererar på vardagar, med beställningar gjorda före 12.00
Leverans sker med Bring och Instabox
Postombud kostar 39 kr.
Hemleverans kostar 99 kr.
Paketet levereras i hela Sverige
Leveranstiden blir 1-3 dagar.
Paketen levereras över hela Sverige.
Vi erbjuder gratis leverans av postombud vid köp över 449 SEK med Bring och Instabox.
Övriga leveransleverantörer och paketpriser vid köp över 449 SEK visas i leveransöversikten i kassan.
Vi levererar i hela Sverige, utom till öar utanför fastlandet.
3.2 Leveranstider
Yuaia Haircare ApS packar beställningar varje dag året runt och oftast skickas din beställning samma dag om du beställer före kl. 12:00. Leveranstiden beror på vald leveransmetod och leverantör (se avsnitt 3.1 ovan för de olika alternativen). Ofta är leveranstiden mellan 1 till 3 dagar.
Yuaia Haircare ApS kommer att informera dig via angiven e-postadress när din beställning kommer att skickas, samt ge en beräknad leveranstid. Observera att beräknade leveranstider endast är vägledande och kan variera under hektiska perioder.
Om du beställer flera produkter skickas din beställning normalt tillsammans. Om så är fallet kommer produkten med längst leveranstid att avgöra den totala leveranstiden för din beställning.
Observera att längre leveranstider kan förekomma för produkter på förbeställning om de är slutsålda. Om du lägger en beställning med förbeställda varor kan du se det förväntade leverans- eller leveransdatumet på den relevanta produktsidan.
Om paketboxen/butiken du valt är full kommer din beställning att levereras till en närliggande paketbox/butik.
4. Prenumerationsvillkor
Allmän information
Yuaia Haircare ApS
CVR-nr. 42287520
Adress: Elmevej 16, 7870 Roslev, Danmark
Mejladress: info@yuaiahaircare.se
Telefonnummer: 27229006
4.1 Om köp av produkter på prenumeration hos Yuaia Haircare ApS
Du har möjlighet att få utvalda produkter levererade automatiskt och kontinuerligt på prenumerationsbasis hos Yuaia Haircare ApS. Att skapa ett abonnemang är helt gratis, och du får fast 10% rabatt på alla prenumerationsprodukter. Att köpa produkter på prenumeration är alltid valfritt, och du kommer inte att registreras utan att välja det själv. Alla produkter kan köpas som engångsköp som standard. Abonnemanget är en tilläggstjänst som vi erbjuder, och det går även att kombinera ett köp med både prenumerations- och icke-prenumerationsprodukter.
- Fördelar med ett abonnemang:
- Fast 10% rabatt på alla prenumerationsprodukter
- Automatisk och kontinuerlig leverans av dina prenumerationsprodukter, så att du aldrig tar slut
- Ingen bindningstid, så du kan alltid säga upp prenumerationen
- Inga oväntade avgifter
- Enkel självbetjäning om du vill göra ändringar i ditt abonnemang
Så här fungerar prenumerationen:
Hitta de produkter du vill prenumerera på (det framgår tydligt på hemsidan vilka produkter
som kan prenumereras på)
Välj hur ofta du vill ha produkterna levererade
Lägg produkterna i varukorgen och betala för ditt köp som vanligt
4.2 Betalning
Yuaia Haircare accepterar betalning med Klarna, VISA, VISA Electron, Mastercard och JCB. Vi tar inga kortavgifter. Betalningen dras först från ditt konto när varan skickas.
Alla belopp är i SEK, svenska kroner och är inkl. MOMS.
Yuaia Haircare använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det betyder att din information inte kan läsas.
Vi tar inga kortavgifter.
4.3 Leverans
Leverans sker med Bring och Instabox
Postombud kostar 39 kr.
Hemleverans kostar 99 kr.
Paketet levereras i hela Sverige
Leveranstiden blir 1-3 dagar.
Paketen levereras över hela Sverige.
4.4 Bindningstid
Det finns ingen bindning för prenumerationen och du kan enkelt gå in när som helst och avbryta prenumerationen eller pausa din prenumeration igen via din inloggning. Om det uppstår problem med detta kan du alltid kontakta oss på info@yuaiahaircare.se
4.5 Uppsägning
Abonnemanget kan sägas upp när som helst. Om nästa beställning skickas när avbokningen tas emot måste betalning erläggas för denna beställning och prenumerationen stängs omedelbart därefter.
Beställningar skickas 1-2 dagar efter att prenumerationen tecknats.
Du kan enkelt och enkelt säga upp din prenumeration på vår hemsida via din inloggning, annars kan du alltid skriva till oss på info@yuaiahaircare.se så sköter vi detta.
4.6 Särskilda villkor
Förmåner relaterade till prenumerationen avsägs vid uppsägning eller paus av prenumerationen.
4.7 Ångerrätt
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss. Det är viktigt att du bifogar en lapp eller annan handling med ordernummer och orsak till returen så att vi kan behandla din retur.
Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag då vi gjorde avtalet.[i]
Fristen innebär att du har 14 dagar på dig från avtalets datum att meddela oss att du vill säga upp dig. Du kan skicka ett mail till info@yuaiahaircare.se eller använda standardformuläret för avbokning som du hittar längst ner i villkoren.
4.8 Retur
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.
Du måste själv betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten.
4.8.1 Varans skick när du skickar tillbaka den
Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt, kan du bara få tillbaka en del av köpeskillingen. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.
4.9 Återbetalning
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka.
Om du har gett ditt samtycke till att leveransen startar, och om du ändå vill ångra dig, måste du vara medveten om att vi tar ut en rimlig betalning för den del av prenumerationen som redan har levererats[ii].
Vi återbetalar beloppet till dig utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från den dag då vi fått besked om att du vill säga upp avtalet. Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.
4.10 Om det är något fel på prenumerationen
Om du inte är nöjd med prenumerationen kan du kontakta oss på info@yuaiahaircare.se
Köplagens felregler gäller inte för abonnemang.
Om du har 3 års reklamationsrätt enligt reglerna i köplagen beror alltså på vad som ska levereras enligt abonnemangsavtalet:
4.11 Leverans av varor
Vid leverans av varor har du rätt att klaga i 24 månader. Kontakta oss innan du skickar varan.
Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller avdrag på priset, beroende på den specifika situationen.
Du måste annonsera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du gör en reklamation inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid att komma i rätt tid.
4.12 Dra ditt kort
Du kan när som helst återkalla ditt tillstånd för oss att dra av ett belopp från ditt kort.
Du kan även invända mot "obehöriga debiteringar" till din kortleverantör, dock senast 8 veckor efter debiteringen, om inte annat framgår av ditt avtal med kortleverantören.
5. Ångerrätt, retur och byte
5.1 Ångerrätt
Konsumenter ges 14 dagars full ångerrätt på varor köpta av oss.
Perioden räknas från den dag du tar emot beställningen. Har du beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.
Returkostnader är ditt eget ansvar.
Uppsägning ska anmälas till oss senast 14 dagar efter mottagandet och från uppsägningen ska du returnera den senast 14 dagar efter sändningen.
Om du ångrar köpet eller vill byta en produkt ska produkten returneras till följande adress:
Yuaia Haircare ApS
Elmevej 16
7870 Roslev
Danmark
Beskedet ska ske senast maila på info@yuaiahaircare.se eller genom att använda standardformuläret för avbokning som du hittar längst ner i handelsvillkoren. I meddelandet måste du tydligt göra oss uppmärksamma på att du vill utnyttja din ångerrätt.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.
5.2 Hävning av del av köpet
Om du har köpt flera varor av oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de köpts i en beställning.
Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.
5.3 Retur
När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Det är viktigt att du bifogar en lapp eller annan handling med ordernummer och orsak till returen så att vi kan behandla din retur.
Du måste själv betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten.
Om paketet returneras från utlämningsstället när du inte hämtat ut det tar vi ut en returavgift på 99 SEK.
5.4 Ingen ångerrätt
Dessa avtal kan inte sägas upp:
Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.
5.5 Varans skick när du skickar tillbaka den
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Med andra ord – du kan prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik.
Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde , och i vissa fall kan detta innebära att du endast kan få tillbaka fraktkostnaderna.
För att få tillbaka hela köpesumman måste du alltså göra detsamma som du kan i en fysisk butik. Du kan testa produkten, men inte använda den faktiskt.
Vid ej levererade varor, vänligen kontakta oss. Här återbetalas köpesumman och leveranskostnader, minus det porto som vi debiteras av fraktbolaget för returförsändelsen.
5.6 Återbetalning av köpesumman
Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.
Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, exklusive leveranskostnader, senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.
Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.
Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.
Varan skickas till:
Yuaia Haircare ApS
Elmevej 16, 7870 Roslev, Danmark
info@yuaiahaircare.se
Vi tar bara emot paket som skickas direkt till adressen.
Du kan också ångra köpet genom att meddela oss och lämna in det personligen till ovanstående adress.
6. Klagorätt
6.1 Villkor för reklamationer
Köplagens bestämmelser om reklamation och fel gäller vid köp av produkter som görs genom www.yuaiahaircare.se.
Enligt köplagen har du 3 års reklamationsrätt från mottagandet av produkten.
Det är viktigt att komma ihåg att klaga inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet på produkten. Om du gör en reklamation inom två månader efter att du upptäckt felet eller bristen kommer reklamationen alltid att komma i rätt tid.
Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du kan kräva att varan repareras, byts ut, priset sänks eller pengarna återbetalas, beroende på den specifika situationen.
Observera att vi inte erbjuder någon form av "nöjdhetsgaranti". Om du till exempel inte gillar lukten eller smaken av produkten, har fått en allergisk reaktion mot ingredienser som tydligt anges på produkten eller produktsidan, eller i situationer där det inte är något fel på produkten, kan du inte annonsera om det som en defekt.
6.2 Hur man returnerar en produkt
Om du vill returnerar en produkt ska du kontakta info@yuaiacare.se. Skicka oss ditt ordernummer, en bild på produkten tillsammans med en beskrivning av felet. Vi kommer initialt att besluta om vi ska skicka tillbaka produkten.
Om vi behöver undersöka produkten ytterligare måste du skicka tillbaka den till oss och du måste betala för returkostnaderna i första hand. Om reklamationen därefter godkänns får du ersättning för kostnaderna för att returnera den defekta produkten (inom rimliga gränser). Du måste behålla ett kvitto på kostnaden för att returnera produkten/erna, eftersom det är viktigt i dessa fall.
Om ditt klagomål inte godkänns skickar vi tillbaka produkten till dig och du kommer inte att återbetalas rätt för frakten du betalade i samband med ditt reklamation.
Produkten ska skickas i korrekt förpackning till följande adress:
Yuaia Haircare ApS
Elmevej 16
7870 Roslev, Danmark
7. 30 dagars nöjdhetsgaranti
Är du inte nöjd?
Vår största önskan är att hjälpa dig att få det hår du drömmer om. Vi tror på våra produkter och är stolta över deras kvalitet. Om du inte är nöjd med din upplevelse av våra produkter erbjuder vi en 30-dagars nöjdhetsgaranti. Det innebär att om du till exempel inte gillar smaken av våra hårvitaminer, inte gillar lukten av ett schampo eller helt enkelt inte tycker att produkten lever upp till dina förväntningar, ger vi dig full återbetalning (exklusive leveranskostnader på 69 DKK om du har fått fri frakt).
Här är vad du behöver göra
Hjälp oss att bli bättre. Din åsikt och feedback är otroligt viktig för oss! Därför ber vi dig att skriva ut och fylla i vårt returformulär och bifoga det med den eller de produkter du vill returnera. Download formuläret här.
Om du vill utnyttja vår 30-dagars nöjdhetsgaranti måste du returnera produkten inom 30 dagar från inköpsdatumet. Du ansvarar själv för returkostnaderna och paketet måste skickas till följande adress:
Yuaia Haircare ApS.
Elmevej 16, 7870 Roslev
Danmark
Observera att vi inte hämtar returer i paketbutiker. Vi rekommenderar också att du använder en fraktmetod som inkluderar en spårningslänk, eftersom vi inte återbetalar produkter som försvinner under transporten.
Vänligen notera
Vår 30-dagars nöjdhetsgaranti gäller endast köp på yuaiahaircare.se och gäller inte om du köper via någon av våra många återförsäljare.
Behöver du hjälp?
Om du behöver hjälp med nöjdhetsgarantin eller att returnera produkter, tveka inte att kontakta oss!
Skriv till oss på: info@yuaiahaircare.se
Vi lovar att hjälpa dig så gott vi kan.
8. Överklagande alternativ
Om du som konsument vill klaga på ditt köp ska du kontakta Nanna på info@yuaiahaircare.se Om vi inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:
Om du har ett klagomål på en produkt köpt i vår Webshop kan ett klagomål skickas till:
ARN
Ruta 174
101 23 Stockholm
https://arn.se/
Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du lägga in ditt klagomål i EU-kommissionens klagomålsplattform online.
Plattformen finns här: https://ec.europa.eu/consumers/odr
Om du lämnar in ett klagomål här ska du ange vår e-postadress: info@yuaiahaircare.se
9. Behandling av personuppgifter
Vi behöver följande information när du handlar hos oss:
Namn, adress, telefonnr. och e-postadress.
Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig.
Personuppgifterna registreras hos Yuaia Haircare och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.
Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.
Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.
Personuppgiftsansvarig på www.yuaiahaircare.se är Yuaia Haircare ApS
Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: info@yuaiahaircare.se
10. Ändringar av villkor
Våra villkor uppdaterades senast den 24 april 2023. Vi förbehåller oss rätten att kontinuerligt uppdatera våra villkor. Om det sker ändringar i villkoren som inte är till fördel för konsumenterna kommer vi att meddela dem i enlighet med lagens krav
Standard returformulär
(Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten utövas)
Till:
Yuaia Haircare
Elmevej 25
7870 Roslev
E-post: info@yuaiahaircare.se
Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:
________________________________________________________________________
Beställd den: _________________Mottaget den: ________________________
Konsumentens namn: ________________________________________________________________________
Konsumentens adress: ________________________________________________________________________
Konsumentens signatur: _______________________ Datum: _________________
(endast om formulärets innehåll meddelas på papper)
Handelsvillkoren uppdaterades senast den 4.12.2022